onsdag 16. mars 2011

Dyptrykk..

Nå jobber vi med dyptrykk, der vi lager portrett. Vi har valgt et bilde av oss selv, tegner over dette på papir, så speilvender vi det, og riper det inn plata, som er gjemmomsiktig. Jeg begynner forsiktig, riper ikke så hardt. Når jeg er ferdig tar jeg et prøvetrykk, det viser at jeg må ripe hardere. Etter at jeg har gjordt det tar jeg noen prøvetrykk til. Jeg føler jeg trenger fler detaljer for å få fullført bildet. Så etter at jeg har gjordt bildet enda mer detaljert, tar jeg enda noen prøvetrykk. Men fortsatt må jeg ha men fler detaljer for at bildet skal bli som jeg vil ha det. Så nå skal jeg jobbe enda mer med detaljene i bildet for å få fullført bildet. Det gjorde jeg med å ripe så håret ble mer synlig, med mer linjer i håret, men det utgjorde at jeg fikk mørkt hår, noe jeg ikke har, men det ble et helt greit trykk for det.




 her er hvordan det første trykket ble, da fant jeg ut at jeg måtte ripe hardere.


















 Sånn ble bildet etter at jeg hadde ripet hadere, men jeg syntes jeg måtte ha med mer detaljer så vi prøver igjen.

















Her er det med mer detaljer, men fortsatt ikke helt fornøyd, men viste ikke helt hva jeg måtte ha med. Berit sa jeg skulle ha mer hår så da prøver jeg det.












Da ble bildet mitt sånn, men nå synes jeg ikke det lenger lignet på meg, men det er jo for at håret her er mørkt og jeg har lyst hår. Så dette ble det endelige resultatet. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar